Image
Ausfüllen von Formular

Career paths of care professionals 

Committed to the profession – occupational careers of qualified professionals in healthcare and social care (ProCom)

The ProCom study analyses the career paths of health care professionals (Fachfrauen/-männer Gesundheit – FaGe) and care professionals (Fachfrauen/-männer Betreuung – FaBe). In view of the shortage of qualified personnel in the care sector, the study investigates the factors that cause people to remain in the profession and take further education/qualification measures with a care sector focus. The theoretical basis for the study is a model developed by Singh et al. (2013), which is based on the Social Cognitive Career Theory (Lent et al., 1994; 2000). For the study, the contents of this model have been adapted according to the circumstances of health care professionals and care professionals. In total, 265 health care professionals and 268 care professionals from the cantons of St.Gallen and Zurich took part in the online survey.

Institute

Institute of Research on Teaching Profession and on Development of Competencies

Heads

Dr Patrizia Salzmann (co-management, PHSG)
Professor Simone Berweger (co-management, PHZH)

Team

Amt für Berufsbildung des Kantons St.Gallen (Office for Vocational Education of the canton of St.Gallen)
The following vocational schools:
Berufsfachschule Winterthur (BFS)
Berufs- und Weiterbildungszentrum für Gesundheits- und Sozialberufe St.Gallen (BZGS)
Berufs- und Weiterbildungszentrum Sarganserland (BZSL)
Zentrum für Ausbildung im Gesundheitswesen Kanton Zürich (ZAG)

Project partners

Amt für Berufsbildung des Kantons St.Gallen
Berufsfachschule Winterthur (BFS)
Berufs- und Weiterbildungszentrum für Gesundheits- und Sozialberufe St.Gallen (BZGS)
Berufs- und Weiterbildungszentrum Sarganserland (BZSL)
Zentrum für Ausbildung im Gesundheitswesen Kanton Zürich (ZAG)

Duration 1 October 2015 to 30 September 2016
Financing

Stiftung Hans und Suzanne Biäsch zur Förderung der Angewandten Psychologie
Federal Office of Public Health FOPH, Healthcare Professions Division

Vollständig anklickbar
Aus

Publications

  • Salzmann, P., Berweger, S. & Ark K., T. (2017). Apprentices’ affective occupational commitment during vocational education and training: A latent growth curve analysis. Journal of Career Development. Prepublished January, 1, 2017, DOI: 10.1177/0894845317696806.
  • Salzmann, P., Bührer, Z. & Berweger, S. (2017). FaGe und FaBe: Sprungbrett oder Sackgasse? Panorama 2/2017, 22
  • Salzmann, P., Berweger, S., Bührer, Z. & Sperger, A. (2016). ProCom: Committed to the profession – Berufslaufbahnen von Fachkräften im Bereich Pflege und Betreuung. Wissenschaftlicher Schlussbericht. St.Gallen/Zürich: Pädagogische Hochschule. 
    PDF
  • Anhang zum wissenschaftlichen Schlussbericht (wird auf Anfrage zur Verfügung gestellt).
Vollständig anklickbar
Aus

Our project database provides you with access to the descriptions and results of current and past projects.

Vollständig anklickbar
Aus

Partner